گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری آموزش پرورش
- پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۲۲ ب.ظ
- ۰ نظر
گزارش کارآموزی بررسی سیستم حسابداری آموزش پرورش
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
فصل اول :آشنایی با مکان کارآموزی
۱- تاریخچه سازمان
۲- نمودار سازمانی و تشکیلاتی
۳- شرح مختصری از فرایند تولید یا خدمات
فصل دوم :ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی و عملی کارآموزی
۱- موقعیت رشته کار آموزی در واحد صنعتی با بررسی جزئیات سازمانی
رشته کارآموزی در واحد صنعتی
۲- بررسی شرح وظایف رشته کارآموزی در واحد صنعتی
۳- امور جاری در دست اقدام
۴- برنامه های آینده
فصل سوم:نتایج آموخته ها
۱- آزمون آموخته ها و نتایج
۲- نتایج کلی از دوره کارآموزی
کارآموزی بررسی سیستم حسابداری آموزش و پرورش
بررسی سیستم حسابداری
تاریخچه سازمان
در مورد تاریخچه تشکیل اداره بنا به اظهارات پیشکسوتان فرهنگی این منطقه تا سال 1314 ساختمان مستقل و کادری مستقل و تشکیلات گسترده امروزی در این شهر وجود نداشت.تا اینکه در سال 1314 (ه ش) زمانی که دبستانی بنام شاپورکه یک مدرسه دولتی محسوب میشد در حیاط استیجاری واقع در چهارراه پایین امروزی و کوچه افتخار دایرشد چون این منزل 15 اتاق نشیمن داشت دریکی از اتاقهای فوقانی همین ساختمان با کادر سه نفره بعنوان اولین اداره اموزش وپرورش میانه تشکیل یافت.لازم به توضیح است که نام وزارت خانه متبوع با عنوان وزارت معارفو اداره معارف و اوقاف ایالت شرقی (اذربایجان شرقی) ودر سال 1329 (هش) به وزارت فرهنگ و اوقاف اذربایجانشرقی و در سال 133 (ه ش) کلا به وزارت فرهنگ ودراستانها وشهرستانها به اداره فرهنگ و بعدا به وزارت اموزش وپرورش تغییر نام پیدا میکند
در سال 1318 تعدادی ازاهالی میانه ازجمله فرهنگیان ازروسای وقت درخواست کردند که دبیرستانی درمیانه تاسیس شود
دراین زمان ضمن اینکه در همین ساختمان یاد شده؛16 اتاق به دبیرستان ودبستان تا کلاس نهم اختصاص یافت وبقیه اتاقها درطبقه فوقانی به کادر اداری اختصاص داشت ودراین زمان رئیس؛معاون؛حسابدارویک خدمتگذارعوامل کادراداری محسوب می شدند وبنا به اظهارات پیشکسوتان فرهنگی منطقه این محل به مدت 1 سال و با همان امکانات بعنوان محل اداره محسوب میشد
درسال 1328ساختمان اداری به محل ساختمان فعلی مخابرات واقع درمیدان - ازادی منتقل شد
درسال1332محل اداره به ساختمان مستقل درخیابان امام خمینی فعلی جنب سینماقدیم درمحل ساختمان کلینیک نصر فعلی وباهمان کادر یاد شده انتقال می یابد
درسال1338ساختمان اداری به محل دبستان بحری سابق ومدرسه راهنمایی شهید مطهری فعلی انتقال یافتکادراداری دراین ساختمان عبارت بودند از: رئیس؛ معاون؛ حسابدار؛منشی دفتر(دبیرخانه امروزی) ویک نفرخدمتگزار درسال1348یا1349ساختمان اداره به محل دبیرستان زینبیه وشهدای زینبیه فعلی که دران زمان ساختمان کوچکتربود واز دو قسمت مجزا تشکیل شده بود انتقال یافتدر قسمت بلای محوطه ساختمان دبستان محمدرضاشاه و درقسمت پایین محوطه ؛تقریبا ورودی ساختمان محل اداره دایر بود
درسال1354محل اداره به ساختمان پیش ساخته که به ساختمان ایتالیایی هامعروف بود و برای مراکز تربیت معلم در ایران اختصاص یافته بودانتقال یافتاین ساختمان با تشکیلات وتاسیسات نسبتا خوب وکامل و با تعداد زیادی اتاق با گستردگی بسیارتا سال 1378محل اداره محسوب می شد. در سال 1378 به محل جدید و فعلی اداره با 4طبقه ساختمان و ساخت و نمای زیبا با امکانات بسیار و با تعداد زیادی اتاق کار و سالن اجتماعات ودر طبقه پایین (زیرزمین)کلنیک درمانی فرهنگیان به کار اداری ادامه داده وانشاءالله ادامه خواهد داد.
2-نمودار سازمانی و تشکیلات
هر وزارتخانه؛سازمان واداره با توجه به بزرگی وگستردگی خود از نمودار مختلفی تشکیل می شود نمودارسازمانی اموزش وپرورش نسبت به سایروزارتخانه ها وبا توجه به گستردگی ان در سطح کشور بسیار وسیع می باشد
هروزیر با عنایت به سمت ومو قعیت وزارتخانه از چند نفر تحت عنوان معاون بهره مند میشود و یک نفر نماینده نیز در سطح استانها دارندوهریک ازاین نمایندگان در استانها رییس اداره کل وزارت متبوع در مرکز استانها نامیده و منصوب می شوند و همچنین این نماینده ها(رئیس اداره کل) یک نفررا درهر شهرستان در اداره نامبرده منصوب می کنند که رئیس آموزش وپرورش شهرستان محسوب می شوند.
نمودار سازمانی وزارت آموزش و پرورش و اداره آموزش و پرورش در شهرستانها بشکل زیر می باشد.
وزارت آموزش وپرورش
3-شرح مختصری از فرایند تولیدی یا خدماتی
اداره اموزش وپرورش هر منطقه با توجه به ارائه خدماتی که دران منطقه میدهد ضمن اینکه متنوع ومشابه وگاها هم متفاوت می باشد؛می تواندخدمات خود را طبقه بندی و درجه بندی می کند
در شهرستان میانه ارائه خدمات فرهنگی ؛اموزشی ؛ علمی وهنری در سطح اداره متبوع بسیار وسیع بوده و انشاءالله خواهد بود. لازم به ذکر است که ارائه خدمات در آموزش وپرورش پیشرفت شایسته ای داشته است که ذکر نام تک تک آنها در این گزارش مقدور نمی باشد. اما به این نکته می توان اشاره کرد که با توجه به اینکه هر رئیس و معاونی که جابجا شده اند به سهم خود شیوه ای نو در زمینه روش تدریس و ارائه دوره های آموزشی برای کارکنان و کارمندانابداع کردند که هریک از این ابداعات سهم بسزایی در موفقیت اداره و پرسنل اداره دارد. در این جامن فقط به چند نمونه از این اقدامات اشاره می کنم .
- ۹۵/۰۴/۰۳